Wednesday 5 October 2011

bila nak berubah..

assalamualaikum...
hmm... sebelum s0lat maghrib, sempat lagi aku mencorat-coret di sini yee...
topik 'bila nak berubah'....?
ape maksudnye tu...?
hm... sekarang... kat tempat keje aku, sibuk dengan cerita2 kawan2 yang apply naik pangkat dapat naik pangkat.... hahahaha...
yang x apply pun, matron offer untuk naik pangkat.... besttt nyer....
aku nak naik pangkat??
lambat lagi... sistem kuota... nak kene tunggu 10 tahun servis... baru la boleh di pertimbangkan... nak naik gred pulak n merangkap naik gaji... kene tunggu 15 tahun servis... susah nye la jadi nurse kat malaysia nie...
rase macam nak apply je OUM tu... amik ijazah lak... memandangkan aku kan best student mase g pos basik kat kl ari tu... hahaha...
tu yang macam nak try apply...
baru upgrade sket...
tapi... pepaham je la... sekali lagi, sebagai nurse yang ade degree... kene fikir... lom tentu ley naik gred ijazah ke U41 kalau xde post yang kosong... setau aku, HBP ni, memang xde post kosong tu.... so, option nye... resign n apply jadi pengajar jururawat pulak...

owhh... nape la susah macam tu sekali ye... sabar je lah dulu...
tunggu qiqi besar sikit...
time tue, maybe akan ade better option untuk aku...
cuma tumpang happy bila tengok kawan2 lain dah naik pangkat... 
maklumlah... mereka pun dah berbelas tahun bekerja...

okay lah...
nak solat dulu...
bubbye..

0 comments:

Post a Comment