Thursday 22 September 2011

family fever

salam pembuka bicara....

dah 11.30 malam... baru ade mase nak c0ret2 kat blog aku nih... maklumlah.. tadi keje petang...

tajuk besar... FAMILY FEVER... bukan aper.... ini lah pertama kali selepas bergelar mama, aku dapat pengalaman anak n hubby demam... aku pun memang dah beberape hari x sedap badan... tapi aku dah sumbat PCM awal2... cegah kan better dari merawat... t0l x....



so... last night, aku check temp' my hubby, fuhh... 39.2dc... sangat panas... so, tuam2 le mane yang patut... n aku spray je badan die pakai air... senang... anak dara aku pulak, dah 3 hari suara pecah... macam suara lelaki pulak... bawa ke klinik Azlina & surgery tu... d0c cakap throat qiqi inflame... merah je... mase kat klinik... huhh.. punye la ramai kanak2 yang batuk n demam nie...  qiqi lak, giliran yang ke sebelas... hm... sampai tertido2 le minah sorang nih...

selamat la hari ni keje petang... so aku dapat le siapkan ape yang patut sebelum g keje... my hubby m.c... sepatutnye dia kene g pasir gudang ari nie... dah demam... xyah la bawa penyakit nak g sana... rehat je la secukupnye.... hm... biase la... orang lelaki kalau demam nie... kene la layan lebih sket... sebab tu lah orang tua2 kata, biar perempuan yang demam, jangan suami yang demam... hahaha...

yang paling aku suka, hari nie lepas habis sekeping biskut farley's rusk... qiqi sangat senang nak makan ubat... bagi 2mls guna syringe... suka tengok mulut m0mel dia tue yang macam nak telan semua syringe 3cc tue... hehehe....

makanan pertama QiQi....  suka sangat dia.. sampai xley lepas bila dah  pegang tu..


start semalam petang qiqi makan ubat... hari nie, lepas aku alik keje (9pm).. alhamdulillah... okay sket suara dia... happy sket hati nih.... my hubby je la... merengek2 minta bubur... call mcD delivery, talian busy je... so aku pun nak masak... baru basuh beras, dia nak beli kat kedai pulak.... hm... ye lah... i f0llow.... simpan beras basah tue kat peti sejuk... huhuhu....

okay lah... banyak pulak aku merepek nih.... sampai basuh beras pun nk cite... dah lah... nak st0p ni... 

BFN

dats all...

0 comments:

Post a Comment